Ebben a cikkben kapcsolási variációkat láthattok ezeket lehet szószerint venni vagy csak iránymutatóként használni megpróbálok minél több variációt feltölteni. Előszóban néhány tipp amik nem feltétlenül szerepelnek a rajzokon például a helyzetjelző lámpák kapcsolását érdemes egy külön kis kapcsolóra tenni a hajón hiszen azt csak sötétben használjuk így nem foglal helyet a vevőn a vevőről csak a kereső lámpát érdemes kapcsolni, ugyan ez a helyzet ha van halradar.
Egymotoros egy akkumulátoros léghűtéses hajó kapcsolási rajza MOD2 vezérléshez abban az esetben ha a szabályzónknak van szálkivezetéses beépített kapcsolója (a legtöbbnek van) két körös főkapcsolóval (ajánlott).
Egymotoros egy akkumulátoros léghűtéses hajó kapcsolási rajza MOD2 vezérléshez abban az esetben ha a szabályzónknak van szálkivezetéses beépített kapcsolója (a legtöbbnek van) két körös főkapcsolóval (ajánlott).
Egymotoros egy akkumulátoros léghűtéses hajó kapcsolási rajza MOD2 vezérléshez abban az esetben ha a szabályzónknak van szálkivezetéses beépített kapcsolója (a legtöbbnek van) egykörös főkapcsolóval és relével. A relé vezérelt köre legalább 5V legyen hogy merült akkumulátornál is behúzva maradjon.
Egymotoros egy akkumulátoros léghűtéses hajó kapcsolási rajza MOD2 vezérléshez abban az esetben ha a szabályzónknak nincs beépített kapcsolója. Ehhez a kapcsoláshoz minél erősebb kapcsolóra van szükség bár a testen nem lehet akkora terhelés mint a pozitívon de a biztonság kedvéért min 16A legyen.
Kétmotoros két akkus és kétkörös főkapcsolóval MOD1 verzióban sima V-tailal a bal karon a két motor kormányzása Mod2 ben MIX is kell. A két akkut érdemes közösíteni (párhuzamba kötni) így egyszerre merülnek mert ballanszírozzág egymást így elkerülhető hogy az egyik elöbb lemerül és emiatt köröz a hajó. A rajz kapcsolóval ellátott szabályzóval készült. Nagyon fontos hogy az egyik szabályzónak csak a szignál kábelét csatlakoztatjuk a vevőhöz!
Kétmotoros két akkus főkapcsoló relével ha a szabályzónkon nincs beépített kapcsoló. Természetesen a relé kihagyható. MOD1 verzióban sima V-tailal a bal karon a két motor kormányzása Mod2 ben MIX is kell. A két akkut érdemes közösíteni (párhuzamba kötni) így egyszerre merülnek mert ballanszírozzág egymást így elkerülhető hogy az egyik elöbb lemerül és emiatt köröz a hajó. Nagyon fontos hogy az egyik szabályzónak csak a szignál kábelét csatlakoztatjuk a vevőhöz!
Ennyi kapcsolási rajzal már mindenki tud magának építeni hajót. Ezeket szinte bármilyen kombinációban lehet használni.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése